Wijn - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Wijn - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Wijn

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

28 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Wat leuk om reacties op het blog te lezen! Het wordt dus echt bekeken! Jullie wachten natuurlijk op de eerste valpartij, of natuurrampen. Nu ben ik al 2 keer gevallen, maar alleen vanuit stilstand (mijn vlaggetje haakte ergens achter of zoiets sufs). En die regenbui laatst was de enige plensbui tot nu toe. En ik had zelfs geen blaar na afloop van die ruim 8 uur durende Tongariro crossing hike (ook de tweede keer heel mooi overigens). Helaas!

Terwijl jullie daar sneeuwpoppen bouwden of iets anders kouds, zijn wij per trein naar Wellington gereden. Heel koel, want je kon buiten op zo'n balkonnetje staan. In Wellington hebben we ons misselijk gegegeten aan Chinees Indiaas en roomijs. En er was een weerzien met bijna iedereen uit de skihut in National Park (tja, je doet toch een beetje dezelfde route). Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat het weer heel zonnig was en zo :)

Daarna met de boot naar Picton (ze noemen het een heuse cruise). En vandaag wijn proeven in Blenheim. We waren natuurlijk veel te laat waardoor we maar 2 wineries bezocht hebben, maar met veel meer wijn op had ik ook niet meer naar de camping kunnen fietsen denk ik.

Maurice heeft toch maar een fles gekocht, ondanks het gewicht op de fiets. Hij is morgen de held als we aankomen op de speciale cyclists-only-camping waar al die lichtgewicht types natuurlijk smachten naar zo'n echte glazen fles met fijnproeverswijn.

Vanaf nu is het op naar het natuurschoon en vage zeedieren als spermwhales en hectordolphins, want we horen van iedereen dat het allemaal gebeurt op het zuidereiland. Ik kan niet wachten!!

  • 29 Januari 2008 - 11:11

    Dorien:

    Zekers worden je blogs gelezen. (Ook door mensen die ze vreten, maar menen geen tijd te hebben voor een reactie, zoals ik).

  • 31 Januari 2008 - 04:30

    Corine:

    Hi hi, Dorien maar jij bent ook zo'n duizendpoot :)

    En Riquette (studievriendin van Paul uit Tilburg toch?), hartstikke bedankt voor je tip. Ga ik zeker achteraan (NU!). Ik ben dol op tips a la 'HET meest leuke was...'. Onder de kiwi's vraag ik nu naar tips met de fantastische omschrijving 'jaw-dropping' (van een fiets-freak uit N-Z).

  • 03 Februari 2008 - 20:48

    Alef Arendsen:

    Lekker hoor zo'n fijnproeverswijn die de hele dag met 91 km/h van de berg af racet ;-).

    Klinkt allemaal wel superleuk daar in NZ!!!

  • 19 Februari 2008 - 14:26

    Rhijja:

    Spermawalvis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 119037

Voorgaande reizen:

13 Mei 2009 - 13 Augustus 2009

Spanje-Utrecht op de ligfiets

31 December 2007 - 31 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: