Japan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Corine Goede - WaarBenJij.nu Japan! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Japan!

Door: Colline

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Maart 2008 | Japan, Tokio

Tokyo is fantastisch! En zoals verwacht vol rare dingen. Ik heb wel eens iets willen schrijven over de Japanse robotwc (Tijdschrift voor Verzorgenden). Leek me heel futuristisch. Hier is `ie standaard. In het eerste het beste hostel zat ik al op zo`n robotwc: een voorverwarmde bril en allemaal knopjes met Japanse tekentjes erop. We hebben tot nu toe uitgevonden dat je verschillende stralen warm of koud water tegen je billen kunt spuiten. En volgens Maurice is er een knop waarmee je de lucht kunt afzuigen.

We slapen nu in dozen met gordijntjes ervoor. Het lijkt een beetje op een warenhuis. Je gaat per lift naar je afdeling. Daar kies je een van de pakweg 45 dozen. Af en toe hoor je een omroepster door een speaker iets in het Japans zeggen. Ik neem aan dat ze het wel in het Engels doet als er een aardbeving is of zo. http://ace-inn.jp/rooms/index.html

Fietsen door Tokyo is ook fantastisch. Fietsers mogen over de stoep EN over de weg. Officieel fiets je aan de rechterkant van de stoep, voetgangers links. Maar daar houden beide partijen zich totaal niet aan. Fietsers doen daardoor alles: door mensenmassa`s rijden, spookrijden, door rood rijden, de stoep op en af om af te snijden, etcetera.

De eerste dag fietsten we nog netjes rechts over de stoep. Maar zelfs als je het probeert, lukt dat gewoon niet. We zijn nu ook doorgewinterde Tokyo-fietsers. Het is niet gevaarlijk want de auto`s zijn eraan gewend. Ze rijden ontzettend voorzichtig. In tegenstelling tot Nieuw-Zeeland, waar ze hele reclamecampagnes nodig hebben om te leren dat je fietsers een klein beetje ruimte moet geven als je ze inhaalt.

De Japanners zijn ontzettend aardig en netjes. Loop een willekeurig winkeltje binnen en in plaats van een kauwgomkauwend , ongeinteresseerd sms`ende verkoopster, tref je een buigende, vriendelijk lachende Japanner aan die je heel hard begroet. Ook als je weggaat buigen ze. Daar ga je zelf ook van buigen en soms lijkt het wel een wedstrijdje wie het laatst buigt.

We gingen laatst in een achtbaan (een hele enge, middenin de stad!). Daar zwaait het personeel je uit als je wegrijdt en ze klappen als je weer terugbent. Op de ligfiets heb ik ook al applaus gehad van een groepje dames.

• 17 Maart 2008 - 13:08

Mar-Yo:

Wij willen meeeerr Japan! :-D

• 18 Maart 2008 - 14:30

Ton:

Lijkt me een leuk land wel. Hebben jullie nog geen robothondjes op straat zien lopen?

• 20 Maart 2008 - 04:05

Colline:

Robothondjes niet. Wel een man met een pop. Hondjes hier hebben trouwens hun eigen kledingwinkeltjes. Ze hebben echt allemaal pakjes aan. Ook regenjasjes voor poezen gezien ...

• 28 Maart 2008 - 16:15

Like:

hmmm

ik hoop dat je hebt genoten van je anaalmassages op het toilet! Hier zijn we nu nog steed langzaam bezig de resultaatplaat af te schaffen wat eerlijk gezegd alleen maar een achteruitgang vind

het 'hotel' ziet er ook heeeeel gezellig uit. Het zijn nog net geen lades die je openschuift....

leuk ook datze ook hardcore fietsen