Regen - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, National Park

Eindelijk weer een stuk gefietst over een weg-met-bijna-geen-auto\'s. De kortste route van Taupo naar National Park sloegen we over vanwege een gigantische heuvel waarna je na een gigantische afdaling weer op hetzelfde level uit zou komen. En we moesten uiteindelijk op 1100 meter hoogte uitkomen. We deden dus de iets langere, geleidelijk klimmende route door een mistig landschap met bergen en tropische planten.

Dat klimmen gaat prima nu het weer van 30 tot 35 graden met veel zon is afgekoeld naar een temeratuur waarbij je een trui en sokken aandoet.

Broodjes etend onder een afdakje van een verlaten hutje bij een prachtig meer begon het gigantisch te plenzen. Eindelijk konden we onze lichtgewicht luchtdoorlatende regenpakken aan! Na een uur spullen reorganiseren tegen de regen, konden we weg. En hm, was de regen ook weg.

De volgende dag maar geen regenpak aangedaan. Het laatste stukje naar National park regende het zo hard, dat het voelde alsof ik het hele stuk gezwommen had.

We huren nu een kamer in een soort van ski-hut met een bubbelbad. We wachten hier tot het weer beter wordt en we de Tongariro Crossing kunnen doen, een hike door vulkaangebied.

• 25 Januari 2008 - 16:11

Like:

Weet je weer waarom je een regen[ak bij je hebt.... misschien kan je paraplu scoren, als die bij je hebt gaat het gegarandeert niet regenen

• 26 Januari 2008 - 18:35

Marjolein:

ik geloof in Poncho's.. ook in 2008!

• 19 Februari 2008 - 14:25

Rhijja:

Waaaaauw, wat zijn jullie actief! Wel een beetje ontspannen, hoor!