Grand Prix - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Grand Prix - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Grand Prix

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

19 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

vergeleken met 'echte' tourfietsers zijn we maar een stelletje prutsers. Toen ik in Rotorua mijn hoofd uit de tent stak om een uur of 8:00, zag ik een mountainbiker volledig bepakt en bezakt de camping uitrijden. Slim: 2 uurtjes rijden voor het heetst van de dag aanbreekt. Siesta. En volledig uitgerust de rest van je tocht rijden. Tijd genoeg voor extra pauzes.

Aangestoken begon ik als een gek onze spullen te pakken. Maar toen Maurice gezellig bij onze Canadese buurtjes koffie ging drinken, gaf ik het maar weer op. Ik ben hier per slot van rekening voor mijn lol! En zo reden we (weer) op het heetst van de dag weg. In plaats van 2 thermal parks, bezochten we er 1 (op het nippertje). En omdat we moe waren en de zon alweer onderging, belandden we niet op de geplande camping, maar in een lokale tavern. leuk!

Bier drinkend en vette friet etend, maakten we kennis met de locals. Maurice won bijna de poolcompetitie (jammer genoeg hadden ze niet alle regels verteld). Ik begrijp nu waarom hier zoveel waarschuwingsborden over dronken rijden langs de weg staan want al die waggelende kroeggangers gingen met de auto naar huis. Wij doken voor het eerst sinds Auckland in een echt bed, wat een luxe.

Volgende dag het Thermal Wonderland bezocht dat al even toeristisch is als het klinkt, maar wel heel bizarre dingen laat zien. Bubbelende, stinkende poelen in allerlei kleurtjes. En onze Canadese buurtjes uit Rotorua! Sowieso blijken allemaal mensen ons te kennen van die camping. Grappig hoor!

Inmiddels voelen we ons een paar stijve bejaarden want we zijn vervolgens in 1 ruk 52 km naar Taupo gefietst met tegenwind. Aldaar bleek de Grand Prix net begonnen te zijn en we horen nu voortdurend gezoem van de races op de achtergrond. Ik denk dat GP-presentator Mol hier ook wel zal zijn (had ik in november geinterviewd voor Elsevier.nl). Het is hier in elk geval een hectische toestand. Alle campings, motels etc. zijn vol (wij staan op een hellend kinderspeeltuintje). Voordeel is dat de camping overdag uitgestorven is.

  • 19 Januari 2008 - 16:28

    Buum:

    Heej Corine! Leuk om te lezen wat je aant doen bent! Hier is het kloteweer maar ik voel me toch een stuk beter dan een maandje geleden. Ik heb de nieuwe buuv verder nog niet gezien maar zie af en toe het licht wel branden en heb nog geen mauwende poekies aan de me achterdeur gehad dus ik denk dat ze het goed maken. Hoewel het natuurlijk ook kan betekenen dat... Maar neeeeee gisteren zag ik dat kleine duiveltje nog in me tuin en poekie voor het raam heb ik ook gezien. (of was ze nou opgezet...) ik moet maar niet teveel Roald Dahl lezen, gh gh gh. Ik stond een paar keer op het punt je te bellen maar dan bleek het weer snachts te zijn bij jullie.

    Zo dawast weer.

    Heel veel plezier en de groeten aan Moories!

  • 19 Januari 2008 - 17:11

    Fleur:

    Hoi Corine,

    Na even zoeken heb ik je weblog gevonden. Zo te lezen hebben jullie het daar wel naar je zin! Wij vertrekken over een klein maandje dus misschien loop ik je nog wel tegen het lijf ;)
    Veel plezier nog!!

    Fleur Brands.

  • 22 Januari 2008 - 23:45

    Corine:

    Tja, ik had dan ook nog een behoorlijke voorraad suiker achtergelaten. Dus het zal wel even duren voor ze een kopje komt lenen.
    Ik heb hier elke dag nieuwe buren, voornamelijk Duitsers en Nederlanders (vannacht bij uitzondering een liftende Litouwse). Maar er is er natuurlijk maar 1 de beste :)

  • 23 Januari 2008 - 12:50

    Buum:

    Ik heb ze een paar dagen geleden nog gezien. Ze kwamen op me af alsof ze me jaren niet hadden gezien. Misschien kwam dat ook door het stukje haring dat ik in me hand had. ;-) Ik lees dat je het naar je zin hebt?! Gaat het goed met ze tweeen? Lekker bubbelen in een skihut relaxed! Ik dacht dat het daar nooit regende!!?? Potdikke. Ik ben weer zo hier en daar aan het klussen alleen deze week effe niet zo veel. Lekker uitslapen en me huis organiseren. Dingen regelen etc. En natuurlijk hier schrijven. Ik denk er sterk aan om ook een huisdier te nemen overigens. Is wel zo gezellig als je de krant leest. Overigens: heb je die helm altijd op? Ik had dat ook in de pyreneen maar ik vond het maar warm. Nog weer heel veel meer plezier he!

    Nou dag buurvrouw!

    De buum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 119054

Voorgaande reizen:

13 Mei 2009 - 13 Augustus 2009

Spanje-Utrecht op de ligfiets

31 December 2007 - 31 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: