Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Rotte eieren

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We hebben dus de drukke snelweg langs de oostkust achter ons gelaten en zijn via Waihi naar Tauranga gefietst. En van daaruit in 1 ruk via Te Puke (ondanks dat we beiden kniepijn aan het ontwikkelen waren) naar een dorpje vlak voor Rotorua. Ik weet even niet hoe het dorpje heette, maar er was een meer en een camping en we waren moe.

Op zo'n beetje elke camping waar we landen, komen we leuke mensen tegen. Dit keer werden we tweemaal verrast door de surrogaat-managers (ze pasten op de toko van de echte managers bij wijze van vakantie). Omdat de winkels dicht waren kregen we hun left-overs van de bbq: een gigantische hoeveelheid frieten, groente en ge-bbq'ed vlees. Daarna namen ze ons met hun speedboot (!!!) mee naar de hot pools aan de overkant van het meer, een plek waar je alleen per boot kunt komen.

Hot-pools zijn baden waar warm water uit de bodem in loopt. Meestal heb je verschillende baden met verschillende hittes. Het water bevat veel sulfur en ruikt daarom een beetje naar rotte eieren. Toch is het heerlijk om zo buiten in een warm bad te dobberen terwijl je omhoog kijkt naar de meest uitebreide sterrenhemel die ik ooit in een land gezien heb. Tussendoor spring je in het meer om af te koelen.

Sommige mensen zweren bij dit soort baden. We kwamen eerder in Tauranga een ouwe hippie tegen uit Amerika die 6 uur per dag in zo'n bad doorbracht. Na een bizar ongeluk (met als bizarre oorzaak dat hij een vloek over zich heen had gekregen van de boze moeder van zijn Hawaiaanse vrouw omdat hij niet wilde dat zijn vrouw in een string door de tuin liep) werd hij door dat gebadder weer helemaal beter. Als kroon op zijn jarenlange revalidatie.

Gisteravond hebben we overigens wijntjes gedronken met een Fransman die aardstralen bestudeerde. Hij beweerde dat de sulfur in het water juist heel slecht voor je is en de energie uit je lichaam trekt (als ik het goed begrepen heb).

In elk geval is het bijzonder om door deze omgeving te rijden en overal rook uit de grond te zien komen en de geur van zwavel te ruiken. En op de camping in Rotarua bleek de bodem warm te zijn onze matrasjes. We kunnen er koken in een speciaal potje waarmee je gebruik maakt van de hitte in de grond (ik heb nog niet uitgezocht hoe dat werkt). En aan het meer achter onze tent moet je opletten dat je geen gaten graaft in het strand; onze Fransman en zijn zoon hadden hun voeten verbrand aan het kokende water dat toen omhoog kwam.

• 16 Januari 2008 - 08:18

Thamar:

Stoere meid hoor!

• 16 Januari 2008 - 08:51

Christie:

Ha!
    Heb nog geen tijd om te lezen maar foto's zien er al goed uit! Tot snel!

• 16 Januari 2008 - 21:40

Jan/Hinke:

Heel wat anders en mede op verzoek van je ouders. Oom Henk is maandag 14 januari 's middags plotseling overleden door een hevige beroerte. Zaterdag a.s. is de uitvaartdienst en begrafenis. Een naar bericht, maar het is goed dat jullie ook op de hoogte zijn.
    Wij wensen jullie alle goeds toe en geniet van al het moois dat dat verre land te bieden heeft.
    Doei.

• 18 Januari 2008 - 14:23

Marjolein:

hoi Corine + Mo!
    Leuk om te lezen hoe jullie reizen! Mijn reis was goed...veel gezien, mensen ontmoet en ook een beetje capoe gespeeld. Sinds eergister weer terug in koud en nat NL.. Veel plezier daar, genietze
    x
    marjolein