Lots of downhills... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Lots of downhills... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Lots of downhills...

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Het Coronel-gebied uit de vorige 'post' lijkt alweer eeuwen geleden. Alhoewel Maurice er zo in wilde fietsen, besloot ik het niet te doen vanwege de heftige reacties van iedereen over de heuvels. We moesten minstens drie enorme bergen over, waarvan er een wel uit 7 kilometer klimmen zou betekenen.

Natuurlijk weten we dat soort dingen helemaal niet zeker. We zijn bijzonder onvoorbereid op reis gegaan. Ik heb niet eens een EHBO-setje bij me en ik heb geen idee hoe mijn fiets werkt mocht er iets mee gebeuren onderweg.

Onze Duitse vrienden (het stelletje op de mountainbikes) hadden behalve de complete uitrusting met vernuftig dingen als een fluitketel en een waterzuiveringsinstallatie, een boekje waar alle hoogteverschillen in stonden van alle wegen in Nieuw-Zeeland. Bij nader inzien willen wij toch ook wel zo'n boekje. We hebben al verschillende keren gehad dat locals elkaar tegenspreken over de heuvels, veel te optimistisch zijn of gewoon geen idee hebben van het concept 'flat' (oh yeah, that road is completely flat' zingt het nog rond in je hoofd terwijl je zwetend al minutenlang een soort van 45 graden helling aan het beklimmen bent. En daarna nog een, en nog een...).

Of die leukerds die ons zo toen het bijna donker werd, blij maakten met de opmerking 'oh you'll be fine, this road got lots of downhills'. Maar voor elke downhill bleken we ook uphill te moeten.

We zoeken daarom al dagen naar de Lonely Planet Guide for CYCLISTS in New Zealand. Die bestaat, maar niemand heeft hem hier. We hadden hem beter via Amazon kunnen bestellen en op de een of andere camping kunnen laten bezorgen, hadden we hem al gehad.

• 25 Januari 2008 - 16:10

Like:

Corine!
    Kamperen is afzien! (een van de wijze spreuken van mijn vader)

Ik ben blij dat je neerlands trots nog enigszins overeind houdt en niet zoals die mierenneuk duitsers ALLES gaat voorbereiden. EHBO setjes zijn voor mietjes (net als remmen trouwens)

Het bevalt dus nog steeds goed

Hier is het zoals altijd in Nl in januari koud en lelijk.

doeii
    Like