Eerste mailtje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Eerste mailtje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Eerste mailtje

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

08 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Even snel een algemeen mailtje om te melden dat ik veilig ben aangekomen en dat het hier natuurlijk fantastisch is. Net een paradijsje. We kwamen aan op het vliegveld en toen we uiteindelijk door de schuifdeuren naar buiten gingen, kwam een lauwwarm windje ons tegemoet, de geur van bloemen en het getsjilp van vogels. Heerlijk!!!!! We hebben meteen de fietsen in elkaar gezet en zijn naar Auckland city gereden (mijn bagage was verdwenen, dus we konden niet meteen naar een camping). Deden we volgens mij wel 4 uur over (Maurice stopte elke 5 minuten om iets aan te passen op zijn fiets), maar was hartstikke mooi en spannend natuurlijk want ze rijden hier links en we kennen bovendien de weg niet.

Mijn fiets doet het fantastisch, geen centje pijn. behalve dan dat ze in de bagageruimte nogal met de fietsdoos gesmeten hebben en er daardoor een flinke slag in het achterwiel zat. Maar ze hebben hier ook fietsenwinkels en dat hebben we zo goed als het lukte laten maken.

we hebben natuurlijk al veel bekijks. We waren het vliegveld nog niet af en we hadden al 3 telefoonnummers :) Ik ben nu even wat boodschapjes aan net doen en zag net dat een man foto's van mijn fiets aan het maken was. Hij bleek zelf een ligfiets te overwegen. Dat vond ik zo bijzonder (niemand kent die dingen hier) dat ik hem even een stukje heb laten rijden op de mijne. Al wiebelend kreeg hij het uiteindelijk te pakken. Hij vond het fantastisch! Misschien moeten we hier maar een ligfietswinkel beginnen ;)

p.s. Ik heb niet eens spierpijn en we blijken sneller te gaan dan mountainbikes (we kwamen een Duits stelletje tegen met gigantisch gespierde fietsbenen en ook volle bepakking, maar die konden ons niet bijhouden).

p.s. 2 We zitten nu in het plaatsje Thames en we gaan vandaag beslissen of we wel/niet aan het heuvelachtige Coronel-gebied gaan beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 119037

Voorgaande reizen:

13 Mei 2009 - 13 Augustus 2009

Spanje-Utrecht op de ligfiets

31 December 2007 - 31 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: