Verveling - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu Verveling - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Verveling

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Lake Tekapo


De verveling begint een beetje toe te slaan. We hebben net een muntje opgegooid wie terug mocht liften naar Geraldine om Maurice zijn per ongeluk achtergelaten sandalen op te halen. We wilden allebei heel graag, want Lake Tekapo is een beetje een dorre boel en bovendien een touristtrap. De wandeltracks lijken slechts dorre bergen te bieden en groepen nordic walkende senioren.

Blijft over: het meer bekijken vanuit een vliegtuigje of sterren kijken bij de sterrenwacht. Niet interessant en duur. Verder is de iced coffee duur (6,50) en op de camping moet je 2 dollar betalen voor een douche. Maurice heeft gewonnen met 'munt' en beleeft nu spannende liftavonturen, terwijl ik urenlang foto's moet uploaden in het internetcafe, brrrr.

Op de camping staan alleen mensen met auto's (ik was helemaal in de war toen ik mijn kentekenplaat moest opgeven bij het inchecken). Kletsend met wat Nederlanders kwamen we erachter dat we een heel ander besef hebben gekregen van tijd en afstand. Terwijl wij al 5 dagen onderweg zijn sinds Christchurch, reden de Nederlanders daar gisteren op hun gemakje weg. Voor ons hoofddoel Queenstown, berekenen we nog zeker 4 dagen reizen. Zij rekenen hooguit 4 uur. Grappig: ik bleek op 1 van hun foto's te staan (ploeterend). Wij bleken een foto te hebben van de door hun aangereden mus.

De afgelopen 5 dagen waren wel uitzonderlijk mooi! We reden via landweggetjes om de drukke hoofdwegen heen. Langs cottages met Engelse tuintjes, groene bergen, weitjes, schaapjes, koeien, herten, konijnen en ehm... een kudde alpaca's. En dat alles over vrijwel platte asfaltweggetjes. De 2e dag waren we zo blij met al dat plats, dat we 110 kilometer aflegden!

Onderweg kwamen we nog meer rare fietsen tegen: een Amerikaans koppel op een mountainbike-tandem. Ze kwamen onderweg een boer tegen die na 1 aanblik niet meer ophield met lachen. En een grijs echtpaar op futuristische vouwfietsen. Ze deden dezelfde route als wij, maar sliepen in motels en B&B's op verzoek van hun kinderen. Ze baalden er een beetje van dat ze niet meer 'mochten' kamperen, maar de man was dan ook al 76 (!).

Het weer is al dagen zonnig met een mild briesje. Gisteren kampeerden we in het wild op een picknick-area (Maurice is danwel sportief, maar eet vanwege zijn oude versleten skateboard-knieen alleen vanaf een (picknick)tafel). We kookten noodles in water uit een stromend beekje, denkend aan Man versus Wild (hij werd er ook nooit ziek van). 's Ochtends zag Maurice een man met een grote voorraad bijenkasten wegrijden. Volgende keer toch wat beter de plek verkennen :)

  • 11 Februari 2008 - 09:50

    Charlotte:

    Ha Corine, even een teken van leven vanuit Den Haag! Kijk zo nu en dan op je website en ben blij om te horen dat jullie je amuseren (nou ja, behalve dan de verveling die je in dit stukje meldt...). Hopelijk heeft Maurice inmiddels weer sandalen aan zijn voeten :-). Hier alles goed! Wij werken ons collectief door verschillende wintergriepvirussen heen, maar momenteel is het hele gezin gezond en lief. Kinderen zijn echt schatjes (vooral als ze niet ziek zijn, haha). Over 2 weekjes gaat ons tweetal uit logeren bij opa en oma en Gemert en gaan Paul en ik samen relaxen in een hotel. Heerlijk! En de grootouders ook helemaal blij :-).

    Geniet nog van jullie tochten en groeten aan Maurice! Doeg, Charlotte

  • 12 Februari 2008 - 13:35

    Paul:

    Oke jongens, lang over getwijfeld, maar ik post het toch maar even.... In Nieuw-Zeeland rijdt men links op de weg ;-).

    Bedacht ik mij vannacht en ik zou het mijzelf erg kwalijk nemen als ik het ten onrechte voor mezelf zou hebben gehouden.

    Zonder gekheid, fijn dat het allemaal goed gaat, de mensen aardig zijn en de fietsen dapper stand houden. En een dagje verveling hoort nu eenmaal bij een lange vakantie. Na een hoop Ying, af en toe een dagje Yang. Is NZ een leuke vakantiebestemming voor met kinderen? Zeg maar dat het op Engeland lijkt, dan gaan we daar wel heen.

    Doei! Paul

  • 12 Februari 2008 - 13:55

    Danielle:

    Oooooooooow, wat klinkt dat allemaal leuk! Nu het hier ook lekker weer is, kan ik de verhalen helemaal aan. :)Zon, wind, fietsen. hmm.
    Hoe is het met de spierpijn trouwens? Geen last van met al die bergen?
    Ga nu ook even fotoooos kijken!

  • 14 Februari 2008 - 14:04

    Buum:

    Leuk klinkt dat allemaal! Heus niet jaloers ofzo. Hier is het ook mooi. Niet koud ook. Ik heb immers DUBBEL GLAS! Het wonder is geschiedt! op de laagste stand van me gaskacheltje is het hier nog 20 graden! Van de week kroop iedereen onder zijn of haar steen vandaan en zat men 'en masse' op parkbank of terras. Want wat bleek, het zonnetje scheen! Ook ik heb in mijn T-shirt buiten zitten picknicken met zelfs rose zoals te doen gebruikelijk. We werden wel een beetje raar aangekeken overigens. Verder alles in het snotje hier. Ik heb mezelf getracteerd op een Dirkjan en heb me zo bescheurd dat ik spierpijn in mijn gelaat heb. Nu ga ik maar es koffie zette. Veel plezier wederom!

  • 15 Februari 2008 - 22:32

    Rikkert:

    :-)

  • 18 Februari 2008 - 10:02

    Meike!:

    Ha freewielers! Echt leuk al die verhalen op zo'n site! Hoeist verder? Wat een schitterende foto's ook. Lijkt mij een geweldig vakantieland. Nou lekker genieten daar. Oh en Corine: we gaan half juni tot half juli naar Amerika! Ja, de kogel is door de kerk, wij gaan eindelijk ook lang en ver weg!! Joepie!! Tot mails enzo!! Meike (en Bjorn!)

  • 18 Februari 2008 - 10:02

    Meike!:

    Ha freewielers! Echt leuk al die verhalen op zo'n site! Hoeist verder? Wat een schitterende foto's ook. Lijkt mij een geweldig vakantieland. Nou lekker genieten daar. Oh en Corine: we gaan half juni tot half juli naar Amerika! Ja, de kogel is door de kerk, wij gaan eindelijk ook lang en ver weg!! Joepie!! Tot mails enzo!! Meike (en Bjorn!)

  • 18 Februari 2008 - 10:40

    Like:

    Goh dubbel glas! Eindelijk!

    Ik vond Queenstown ook niet zo heel veel aan. Ga je daarna door naar de Fjordlands? DIe zijn heel mooi! En Steward Island (nog een klein stukje doorfietsen) is ook zeer de moeite waard.

    doei

  • 19 Februari 2008 - 14:30

    Rhijja:

    Tjee, ben ineens wel heel benieuwd naar die gespierde fietsbenen van jou!

  • 23 Februari 2008 - 02:00

    Corine:

    Roestvrij staal hoor, inmiddels. Maar wel met een slinkend rompje er bovenop ben ik bang :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 119055

Voorgaande reizen:

13 Mei 2009 - 13 Augustus 2009

Spanje-Utrecht op de ligfiets

31 December 2007 - 31 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: