Flinstone-camping - Reisverslag uit El Burgo, Spanje van Corine Goede - WaarBenJij.nu Flinstone-camping - Reisverslag uit El Burgo, Spanje van Corine Goede - WaarBenJij.nu

Flinstone-camping

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

18 Mei 2009 | Spanje, El Burgo

De camping in El Chorro waar we zo reikhalzend naar uitkeken, bleek een stoffige bouwput vol stenen. Er ging geen haring de grond in waardoor ineens het grote nadeel duidelijk werd van onze nieuwe dure, vederlichte tunneltent. Ons oude koepeltentje kon je ook zonder haringen opzetten. Maar de ribben van de tunneltent vielen 1 voor 1 om. We improviseerden wat met stenen, een rondslingerende stoel en Maurice zijn ligfiets. In de binnentent maakte ik per ongeluk een vijver door op mijn waterzak te liggen. De hele nacht renden roedels honden over de camping die naar elkaar blaften, piepten en gromden. De volgende ochtend begonnen werklui naast ons bungalowhuisjes te bouwen met hulp van een luidruchtig bulldozertje.
Wat heerlijk om weer op de fiets te stappen! Een kilometer of 60 naar Ronda, dat moest kunnen. Zeker na onze ontmoeting met Zilvinas (http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=5020&v=Hc), een Amerikaan die bezig was met een Millenium Ride richting zijn geboorteland Letland (of Litouwen daar zijn we nog niet uit). Dagelijks probeert hij een century te fietsen van 100 miles, ongerekend zo'n 160 km. En lukt dat? Ja hoor, hij had zelfs al eens 260 km gereden, toen hij door Marokko ging. Maar dat was meer van angst. Toen mannen hem omsingelden als een groep zombies, prevelend 'hasjies?', 'hasjiesj?, zette hij het op een fietsen en hield de hele nacht niet meer op.
We ontmoetten ook Manolo, een Spaans slachtoffer van de economische crisis. Hij maakte een tochtje op de mountainbike omdat hij niets te doen had. Hij werkte in de bouw, maar er was geen enkele vraag meer naar huizen. Tot overmaat van ramp was zijn vrouw ook nog bij hem weg. De drie kinderen zag hij nog wel dagelijks. Daar had hij alle tijd voor.
Het landschap wordt mooier: we zigzagden van bruine rotsformaties naar een blauw meer. Het mooiste stuk was een smal weggetje door korenvelden met klaprozen en veel bloeiende struiken. Toch waren we na 36 km bekaf. De zon blijft loeiheet tot zeker 17:00. En het is grotendeels klimmen. Vandaag bijvoorbeeld moeten we de eerste 7 km klimmen. Dat is toch ruim een uur flink trappen. Maar Ronda zullen we zeker halen vandaag. Benieuwd waar Zilvinas inmiddels is.

Meer foto's op http://www.flickr.com/photos/idiotz/sets/72157618632020426/

• 18 Mei 2009 - 08:31

Tarita:

Hoi hoi,
    Had inmiddels al via via gehoord dat jullie weer lekker lang op reis gaan. Heerlijk! Ben dan ook wederom een trouwe fan van jullie reisverslagen.

Mijn reis van de komende 3 maanden bestaat uit druk zijn met nog 'even' verhuizen naar het pittoreske Vleuterweide ;-) En vrij snel daarna een baby ter wereld zetten.

Misschien is dat laatste wel te vergelijken met jullie 'klimmen'. Weet nog niet wat ik waar de voorkeur aan geef ha ha.

Heel veel plezier.
    Groetjes, Tarita

• 18 Mei 2009 - 09:55

Yolanda:

He Corine,

Leuk weer je belevenissen te lezen. Ik heb nog een nichtje wonen in noordelijk Spanje bij de grens met Portugal. Dus als je nog een B&B nodig hebt...
    Heel veel plezier verder!

Groet,
    Yolanda

• 19 Mei 2009 - 12:15

Rhijja:

Wiehoeoeeee, ik wil ook poepen op zo'n spacey toilet!

Veel plezier, schatjes!
    X Rhijja

• 20 Mei 2009 - 08:08

Brenda:

Bikkels zijn jullie toch, tegen bergen opfietsen met een bloedhete zon, kilometers lang... Maar wat een mooie verhalen gaat dit weer opleveren, leef nu alweer helemaal mee. Echt geweldig dat jullie dit doen, geniet ervan!
    Onwijs balen dat ik je feestje heb moeten missen, ging op het laatste moment iets mis... Wanneer zijn jullie weer in NL? Dan gaan we gauw meeten en mijn afscheid doen ;-)
    Veel plezier, ik blijf lezen!!!

Liefs, Brenda

• 20 Mei 2009 - 10:37

Alexia:

Hey Corine,
    Wat heerlijk zo'n nieuw avontuur ingaan. We zullen jullie natuurlijk op de voet (fiets) volgen! Heel veel plezier en succes met het klimmen.

Groetjes,
    Alexia

• 21 Mei 2009 - 07:19

Buum:

Heej Buuv en Mries. Lache om over jullie te lezen! Oh ja Zilvinas komt uit Litouwen. Hij rijdt naar Vilnius en dat is de hoofdstad van Litouwen. Ben ik wel es geweest. Dus. Hier alles prima. Leuk om Annet als buuv te hebben! Met de katten alles prima en gisteren het gras gemaaid. Overmorgen naar Frankrijk met de bolide. We zwaaien wel over de middellandse zee heen naar jullie. Veel plezier nog en tot later!